Aktualności

Autor:
Rafał

Cebu.

Nocleg mamy na południu filipińskiej wyspy Cebu. Nasz hotel znajduje się  nad samym morzem, jednak brak nam czasu na plażowanie. Przyjechaliśmy późnym wieczorem do hotelu, a wstajemy wcześnie rano, bo rekiny wielorybie nie będą na nas czekać.

Rekiny wielorybie

O 5.30 jesteśmy już w drodze do Oslob. Mimo wczesnej pory musimy poczekać kilka godzin na swoją kolej obserwowania rekinow. W międzyczasie jedziemy więc na wodospad Tumelong. Bardzo stromą drogę pokonujemy na skuterach. Wszystkich kierowców-skuterowców jest ponad pięćdziesięciu, ponieważ jest bardzo dużo turystów chcących wykąpać się w wodospadzie. Szybko krążą tam i z powrotem.

Zauważyłem jedną różnicę od ostatniego pobytu w zeszłym roku; wprowadzono w życie pewne zasady bezpieczeństwa. Jak opowiada mi mój kierowca, stało się to po wypadku, który miał miejsce kilka miesięcy temu. Teraz jeżdżą jeden za drugim, a w najwęższych miejscach, ruch jest jednokierunkowy. Nadal jednak pędzą bardzo szybko.

Parę lat temu tą trasę pokonywaliśmy na piechotę. Było tu cicho i spokojnie, a teraz w podziwianiu pięknych wodospadów, przeszkadza nam nieco warkot motocykli. Jednak dzięki takiemu rozwiązaniu stałą pracę ma ponad 50 osób.

Snurkowanie z rekinami

W końcu przychodzi długo oczekiwana chwila, czyli oglądanie rekinów wielorybich. Wyskakujemy z łodzi i snurkując oglądamy olbrzymie potwory, które co jakiś czas do nas podpływają. Przy tych największych rybach na świecie czujemy duży respekt, choć wiemy, że nic nam nie grozi, bo są roślinożerne. Wrażenia jednak są niesamowite.

Popołudnie spędzamy na wyspie Sumilon. Ma niewielką plażę publiczną, a właściwie łachę piasku wysuniętą w głąb morza. W zależności od przypływów zmienia ona swoją wielkość. Niedaleko znajduje się rafa koralowa, nad którą pływamy z miejscowym przewodnikiem.

Przeczytaj więcej o naszych podróżach w Azji:

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!