Aktualności

Autor:
Rafał

Zamknięte tory.

W planie naszej wycieczki po Sri Lance jest jazda pociągiem przejeżdżającym przez lankijskiej góry i pola herbaciane. Mieliśmy wsiąść w Kandy i po kilku godzinach wysiąść w Ella. Kolejny raz jednak ulewy pokrzyżowały nam plany. Zeszło kilka lawin błotnych i tory zostały przysypane.

Pociągu jednak nie chcę odpuścić, więc zmieniam początkowy dworzec. Rano jedziemy więc samochodem do Nuwara Eliya. To chyba najbardziej znany górski kurort na Sri Lance z piękną kolonialną zabudową. Wokół są pola herbaciane, górskie trasy turystyczne, wodospady. Po drodze zatrzymujemy się w pięknie położonym miejscu, skąd idziemy zobaczyć wodospad Ramboda.

Nuwara Eliya

W Nuwara Eliya zatrzymujemy się nad popularnym jeziorem Gregory, gdzie pływa wiele różnego rodzaju turystycznych łódek. Idziemy na lunch, gdzie spadam i łamię krzesło i jedziemy na dworzec kolejowy. Jakoś dziwnie skurczył nam się czas, ale kierowca zapewnia, że pociąg będzie na nas czekał. Przed dworcem jesteśmy 2 min przed odjazdem, ale musimy jeszcze zejść schodami ze skarpy i przejść na kolejny peron, a jedna osoba ledwo idzie. Kiedy mój kierowca zaczyna biec ja zaczynam się denerwować. Dobiega do jakiegoś pracownika kolei, który czeka na nas i pokazuje, gdzie mamy usiąść. Zdążyliśmy.

Droga przez pola herbaty

Górska trasa, którą pokonaliśmy autem z Kandy do Nuwara Eliya robi duże wrażenie. Serpentynom nie ma końca i ciągle wspinamy się do góry między polami herbaty. Trasa kolejowa jest jeszcze piękniejsza. Wspinając się pod górę herbata ustępuje plantacjom kauczuku, a potem dzikiej dżungli, która podobno nie do końca jest poznana. W końcu dojeżdżamy do Pattipola – najwyżej położonej stacji kolejowej na Sri Lance. A potem zjeżdżamy w dół do Ella. Jesteśmy na miejscu.

Kolejna wycieczka na Sri Lankę już w styczniu 2024

Przeczytaj więcej o naszych podróżach w Azji:

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!