Aktualności

Autor:
Rafał

Pierwsza pho.

Przylecieliśmy na południe Wietnamu. Wczoraj po wylądowaniu w Sajgonie, mieliśmy czas na krótki, wieczorny spacer i pierwszą zupę pho. Wydawałoby się, że pho to taki zwykły rosołek, jednak jego smak rozbudził wszystkie nasze kubki smakowe.

AK47 i M60

Wcześnie rano jedziemy do dżungli, gdzie znajdują się pozostałości podziemnych tuneli. Wykorzystywane były przez partyzantkę Vietcongu, która ukrywała się w nich podczas wojny wietnamsko-amerykańskiej. Na własnej skórze, mogliśmy się przekonać o ich wielkości, chociaż dla nas Europejczyków tunele zostały specjalnie powiększone. Ale i tak było ciasno.

W tunelach Cu Chi pokazują nam pułapki jakie Wietnamczycy zastawiali na Amerykanów. Jeśli któryś w taką pułapkę wpadł i nie zginął od razu, to musiał bardzo cierpieć. Znajduje się tu też uszkodzony czołg, „sklep”, gdzie można kupić sandały zrobione z opony, kuchnia polowa, gdzie próbujemy tapioki, miejsce wyrabiania papieru ryżowego, czy strzelnica. Chłopaki kupują kilkadziesiąt naboi i w ciągu kilkunastu sekund opróżniają magazynek AK 47 i M60. Wszystkie naboje trafiają oczywiście w „10”, …tak mi się przynajmniej wydaje 🙂 . Jedno jest pewne, wystrzelali po kilka milionów… dongów.

Pogrzeb

Bliżej granicy z Kambodżą w miejscowości Tay Ninh znajduje się najważniejszy kościół wyznawców Cao Dai. Nie minęło jeszcze 100 lat odkąd, ta religia narodziła się w południowym Wietnamie. Kościoły można bardzo łatwo poznać, ponieważ są bardzo kolorowe i są w żółtej tonacji. Wjeżdżając, na teren świątyni trafimy na pogrzeb. Karawan zatrzymuje się przed świątynią, rodzina w białych strojach wchodzi do środka na krótką modlitwę. Niosą zdjęcie zmarłego, który podobno był sponsorem świątyni. Po chwili wychodzą z kapłanem ubranym w żółty strój (symbolizujący buddyzm) i pozują do zdjęcia.

O godzinie 12 rozpocznie się msza. Wszyscy ubrani są na biało oprócz kapłanów: ten w niebieskim odnosi się do taoizmu, czerwony-konfucjanizmu, a żółty to buddyzmu. Caodaizm jest ich mieszanką z dodatkiem chrześcijanizmu, którego elementy także możemy odnaleźć w świątyni.

Kolejna wycieczka do Wietnamu już we wrześniu 2024!

Przeczytaj więcej o naszych podróżach w Azji:

Skomentuj ten wpis jako pierwszy!